Ving Semesterrapporten 2016 – service blir allt viktigare på resan

Dela inlägget:

Ving presenterar sedan tre år tillbaka en Semesterrapport där de genom olika undersökningar ser vilka trender som styr resandet. Förra året var temat ”Resan som livsstilsförbättring” – där man såg att många kunder ville träna på semestern, hitta unika upplevelser och komma hem som en bättre version av sig själva från resan. Som en led i detta lanserade Ving resorten Casa Cook som vi var nere och gjorde ett reportage om i sommras – ett fantastiskt härligt hotell på Rhodos där alla rum hade direkt utgång till en pool och en DJ spelade skön musik vid den stora poolen på eftermiddagarna.

Ving Semesterrapporten 2016

I år var temat service, där man menar att bra service har fått en revival och att den blir allt viktigare för företag när det gäller att särskilja sig från sina konkurrenter. Det gäller allt ifrån pro-aktiva SMS som skickas med information under resan, till personal på plats som löser kundernas problem, till smidiga bagagelösningar på väg till flygplatsen. Magnus berättade bland annat att bolag med bättre service också är de mest lönsamma, så vi kan nog vänta oss att hela resebranschen kommer satsa mer på god service framöver, goda nyheter för oss som gillar att resa!

Lämna ett svar

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Senaste reportagen

Nedan finner du de senaste reportagen på bloggen!

Läs mer

Lyxig afternoon tea på Hotel Diplomat

Är du sugen på en lyxig afternoon tea-upplevelse i Stockholm som för tankarna till ett exklusivt hotell i...

Nyheter i Estland 2025

Jag har varit i Estland, närmare bestämt i Tallinn, två gånger och efter varje besök har jag ett...

Husmanskostens Dag – 26 februari

Den 26 februari 2025 är det dags för den allra första upplagan av Husmanskostens Dag. Det är en...

Bästa whiskyn i februari-släppen 2025

Om du gillar lite mer exklusiv whisky släpps det en rad intressanta flaskor i februari 2025. Jag fick...